Vahtraleht sõitis Tartusse ja tagasi?

Mis teie sõbrapäeval tegite? Mina igatahes veetsin kolm suurepärast tundi autos istudes ja Tartusse sõites.

Asi algas siis sellega, et mõtlesin teha ühe nn weekend-getaway ja kuhu siis Eestis ikka minna kui Tartusse. 😀 Ma olen ise suur rongifänn ja alati käinud rongiga, aga kuna ma just ostsin ära oma suvepuhkuse piletid, siis mu rahaline seis on -50. 😀 Odavam oli minna autoga.

Mul on Tallinn-Tartu maantee foobia, sest seal sõidavad vahepeal täielikud debiilikud ja mul on mitmeid kordi elu silme eest läbi käinud (ka bussis istudes) seega olen kõigile kuulutanud, et mina sellele teele oma jalga ei tõsta! Ka seekord, valisin natuke pikema aga rahulikuma tee, sest esiteks, foobia, ja teiseks ma olen vahtraleht.

bad-driving-gif-6

See oli mu esimene maanteesõit ja ma sõitsin ainult kaks korda peaagu teelt välja. Tartusse sõites oli väljas pime ja udu, seega natuke keeruline, aga kohale me jõudsime!

Esimene õhtu plaanisin lihtsalt magada. Teisel päeval mõtlesin, et eelmise päeva piinadest polnud küllalt ning äkki sõidaks lähedusse ühe järve äärde. Talvel. Jah. Noh veits lamp, aga tore järv oli, jääs ja puha. 😀

Õhtu veetsime külmetades kohvikus, kus näidati Eesti Laulu ja see oli kohutav. Esimesena nägin klippi ansamblist Viinerid ja ma mõtlesin, et huvitav vaheklipp selle aasta esinejatele, noh nagu Tujurikkuja. Aga ei, nad päriselt võtsid osa. 😀

Samas… Eesti Laul on alati olnud kergelt piinlik üritus ja ei hiilga oma muusikalise tasemega, sorry. 😀

Järgmisel päeval ehk viimasel päeval käisime SPAS. Spad on head kohad, lihtsalt istud ja vedeled ning VSpa oli seest ka nii soe, et tekkis tunne nagu oleks suvepuhkusel Kreekas.

Siis algas tagasisõit Tallinnasse. Jälle kolm tundi, aga seekord oli mul au sõita nii pimedas, udus kui ka rämedas vihmas terve tee. Äkki oleks veel veidi jäidet ka lisanud, oleks erilisema närvikõdi osaliseks saanud.

Kolm tundi hiljem jõudsin Tallinna. Mu kael oli sõitmisest nii valus, et ma sain sellest meeletu peavalu, mis kestab siiamaani ja täna on teisipäev.

Mis on positiivne on see, et ma ei sõitnud teelt välja, ma ei ajanud kedagi alla ja mu auto ei lagunenud tee peal ära, milles ma olin täiesti kindel, sest see tegi igast uusi hääli mu jaoks. Aga no olgem ausad, ma polnud varem sellega ka maanteel sõitnud ja mul pole õrna aimugi, mis auto hääled normaalsed on ja mis mitte.

Rääkides võhiklusest, siis ma oleks ääretult tänulik, kui keegi viiks läbi koolitusi teemal “Autodest idudele” sest mina sain alles kuskil Lõuna-Eesti tanklas teada, et jahutusvedelikke on kolme eri värvi. MIKS. MIKS SEE NII RASKE ON. Lisaks ma tean, et mu autol on selline asi nagu püsikiirusehoidja, aga wtf sellega tehakse ja kuidas seda kasutatakse??? Ma ei tea. Help.

5 thoughts on “Vahtraleht sõitis Tartusse ja tagasi?

  1. Püsikas on da best, Piia! Sa ei vaata enam kunagi tagasi! Laias laastus saavutad oma kiiruse (maanteel nt 95 u spidoka järgi, oleneb, palju ta sul valetab), püsikas sisse, püsikas peale ja ta jääb sinna. Bam. Võtad jala ära. Näed 70-märki – cancel, lased tal vajuda 70ni ja paned jala gaasile. Hoiad ise seda 70. Siis tuleb jälle 90 ja mõtle! Ta ise kohe mäletab, kuidas enne oli 90 ja kuidas see nali käib. Paned reset ja ta ISE LÄHEB 90NI TAGASI JA HOIAB SEDA EDASI. Sina võid parema jalaga õppida nt kirjutama seni. See on see, kuidas ta toimib pm igal autol. http://www.peuclub.com/pgcont-1193.html

    Jahutusvedelike värvid – ära uuri elu, keda huvitab 🤣. Sul pole Žiguli, et peaksid seda peale kallama. Seda vastust teab ainult jumal. Ega sa ometi klaasipesuvedelikust hoopis ei räägi?!

    Oleks sa Tartus küsinud, ma oleksin teinud sulle sissejuhatuse püsika hingeellu osa 1. 😀

    • Issand, minujaoks see on ulme tehnoloogia. 😅 Peab proovima, tänud seletamast, kõlab uskumatult. Samas sama uskumatu on mu jaoks see, et auto ütleb kui on uks lahti ja veel milline uks! 😂
      Haha okei hea teada, et jahutusvedelik on suva. Klaasipesuvedeliku lisamine oli ka paras katsumus, aga hakkama sain. 😂

    • Nende nuppude selgeks saamine võtab alguses veits aega, aga kui selgeks saab, siis pikk maanteesõit väsitab hullult palju vähem püsikaga. Mul enne ei olnud ja mõtlesin, et see pole üldse oluline, aga tuleb välja, et ma ei teadnud, millest ma räägin. Lisaks välistab see ohu saada kiiruskaameralt trahvi, sest kiirus ei kõigu ja jalg ei lähe kogemata “raskeks”.

  2. Püsikas on väga hea asi, tõesti. Eriti veel, kui ta on ka adapteeruv ehk kohandub eesoleva auto kiirusega. Mäletan, kui algajana esimest korda kasutasin püsikat. Väga hirmus oli 😀 Pea hakkas ringi käima ja üsna sürr tunne oli kontroll käest anda. Aga sellega harjub. Soovitan katsetada seda kuskil pigem kõrvalises kohas, tulenevalt oma kogemusest.

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Google photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

Connecting to %s