Viimane kord ehk sõidueksamist

Täna jõudis kätte päev, kus mul oli ARKi sõidueksam. Ma juba mitu kuud ootasin seda päeva, et siis läbi kukkuda, sest mingi statistika ütleb, et ainult 42% õpilastest saab sõidueksami esimese korraga läbi ja ma nüüd nii andekas ka ei ole, et ma nende hulka peaks kuuluma.

Sellegipoolest tuli hommikul selline närv sisse, et ma oleks tahtnud lihtsalt oksendada. Õnneks am seda siiski ei teinud ja läksin bussiga ARKi poole. Kohale jõudes suunati mind istuma, et oma eksamineerijat oodata.

Minu kõrval istusid kaks naist, kelle eksamineerijad tulid enne minu oma. Eksamineerija siis küsib ühelt neist, et “No, kas olete sõiduks valmis?” ja naine vastab rõõmsalt, et “Jah, see on mul juba viies kord.” 😀 Ma siis istun seal ja mõtlen, et see olen mina umbes augustis kui ma oma eksamit viiendat korda tulen sooritama.

Käin siis kiiresti vetsus ära, kus ma avastan enda näost eriti suure vinni ja mõtlen, et kena päeva teilegi. Tagasi ootesaalis püüan kiirelt oma Tallinna ringide piiblit avada, aga ma ei jõua, sest juba on minu juures eksamineerija.

Küsin enne autosse istumist, et kas ta tahab, et ma teeks autole visuaalse kontrolli ka (sest osadelt seda ei ole nõutud) ja ta ütles et jah. Ma nüüd täpselt ei teadnudki, mida ma vaatama pean, aga rehvid olid nagu täis ja sellega tillist ei tõmmatud.

Autos sätin end paika, üritan nagu opakas aru saada, kus mis on, sest neil on seal Maanteeametis mingid uued autod koos vihmasensoritega, mida ma pole elu sees näinud. Väga fancy värk igatahes. Seletab mulle, et ootab kolme asja: ohutut sõidustiili, autotunnetust ja kolme harjutust, mida ta hiljem täpsustab. Esimese korraga suretasin auto muidugi välja. 😀

Hakkasime siis sõitma ja otseloomulikult ei pääse keegi sellest Ehitajate tee ringist, sain sellega kuidagi kogemata hakkama ja võtsime suuna Õismäe poole, kus on mingi miljon haiget ringi. Samal ajal mõtlen, et no kurat, oli meeldiv 10 min, aga eks ma siis lähen uut aega panema. Aga näe kuidagi sain nende Õismäe ringidega ka hakkama.

Kogu sõidu ajal ma püüan olla ettevaatlik ja mitte sõita nagu nahhaal ja kiirustada nagu ma sõidutunnis kuuldavasti sõidan, kuni eksamineerija ütleb, et teeme peatuse. Peatuse point oli siis see, et krt ma nii aeglaselt sõidan, võta kokku end. 😀 Okei, tuleb siis agressiivsemalt sõita.

Naasesin tagasi oma vana nahhaali stiili juurde ja läksime maanteele. Ma ausalt-öeldes ei tea ka kus me olime, aga kuskil seal Tabasalu ja Harku kandis. Pidin siis mingil hetkel tegema maanteelt vasakpöörde (kerge flashback toimus seoses selle Saaremaa õnnetusega ja lõin endale risti ette, et keegi idikas mins nüüd siin surnuks ei sõida) ja läksime kuhugi kõrvalteele, et seal harjutusi sooritada.

Esimene oli piiratud alal tagasipööre. Ma higistasin selleks ajaks nagu siga. Õnneks oli kaks katset ja ma sain esimesega hakkama. Siis pidin tagurdama otse, mida ma pole varem teinud kunagi aga sain ikka hakkama (sest no tegelt pole see ju väga raske.)

Edasi võtsime suuna ausalt-öeldes ma ei tea kuhu ja eksamineerija ütles, et püüame siis Tallinna üles leida. Pidin tunnistama, et ma ei tea kus pärapõrgus me oleme, aga silt aitas mind Tallinna otsinguil. Sain teada, et me oleme Harkus. Vaadake, mu bussid sinna ei sõida, mul pole aimugi milline Harku või Tabasalu on. 😀

Siis pidime kuhugi parklasse minema ja parkima. Ma kuidagi parkisin end siis ära joonte vahele, mitte nüüd just väga keskele, aga eksamineerija ütles, et kuna kedagi siin pole, siis on okei. 😀

Ja edasi võtsime suuna tagasi ARKi poole. Ma ikka higistan nagu siga, sest nagu said kõik asjad tehtud, aga samas äkki nad ei ütlegi, et kukkusid läbi enne kui tagasi ARKis? Igatahes tagasi parklas rääkis eksamineerija, et ikka väga aeglaselt ei tasu sõita ja parklas tuleb suunatuld näidata manöövritel ja püüda hoida paremale poole.

Ma samal ajal mõtlen, et okei, no vähemalt järgmisel korral tean, mida oodata, kuni ta ütleb, et “siiski loen eksami sooritatuks.”

Ma olin ŠOKEERITUD. Esimese korraga? Kuidas? Ma olen läbinud umbes 22 sõidutundi ja see on kõik. Ja ma oskan sõita? Samas tõesti ma ei tekitanud liiklusohtlikke olukordi ja noh.. see ju ka asi. 😀

Igatahes tere, mul on load. Täiesti sürreaalne. 😀

82368447_2891708667517359_6080938397029892096_n

6 kommentaari “Viimane kord ehk sõidueksamist

  1. Palju õnne!!! Kes su eksamineerija oli? Kirjuta initsiaalid, kui täisnime ei taha panna 🙂 Lähen ise varsti kolmandale katsele 😦

  2. Kas visuaalse kontrolli ajal vaatasid lihtsalt üle, et kas rattad olemas ja et tunduvad rehvid täis? 😀 Või kuidas see toimus?

    • Lihtsalt kõndisin ümber auto, vaatasin, et rehvid on all, kannatab sõita küll. 😀 Eksamineerijat see väga ei huvitanud ka. 😀

Lisa kommentaar