Intermittent Fasting – mina ka

Ma lugesin intermittent fastingu (IF) kohta esimest korda Palja Porgandi blogist. Siis ei pakkunud see mulle huvi, sest nagu alati, oli tegemist sponsoreeritud postitusega ja ma ausalt ei võta neid postitusi tõsiselt. Siis aga kuulsin ühelt lähedaselt inimeselt, et tema on seda proovinud ja kuna ma tean teda isiklikult ja ta on täitsa mõistlik, siis hakkasin rohkem uurima.

Igatahes selle asja point on see, et sööd päevas näiteks 6 või 8 või 10 tunni jooksul ning ülejäänud aja ei söö midagi. Mõne inimese jaoks see ongi tavaline režiim. IF-l on muidugi ka muid variante, aga ma ise keskendun ainult sellele variandile.

Miks ma seda teen? Teate, ma olen oma kehaga täitsa rahul üldises plaanis, aga siin seal ikka veits pekki (no kellel poleks, kamoon) ja see natukene häirib mind. Samas ma tean, et eks alati ole midagi kahjuks, mis jääb häirima ja olen ma 50 kilo või 70, alati on midagi, mida paremaks teha. See kõik on mõttes kinni. Seega kuigi ka kaal on osaliselt eesmärk, saan ma aru, et see ei saa olla põhieesmärk. Põhieesmärk peaks olema see, et ma ei sööks migit sitta päevad läbi nagu komme ja kohukesi jne.

IF on minu jaoks hea valik, sest ma ei saa hakata kell 12 öösel kommi õgima, kui ma ei taha esimest toidukorda järgmisel päeval süüa kell 2. Ja seda ma ei taha. Seega tuleb teha valik mitte süüa peale kella 10t õhtul, siis saan hommikul kell 12 lõunat süüa. 😀

Ma nimelt valisin IF kergema variandi, kus 10-tunnise akna sees võid süüa ja ülejäänud 14 tundi mitte ehk 14-10. See on mu enda ajakavaga sobivaim variant. Ma ei jõua koju kella 6ks, et siis õhtust süüa. Vahel ma jõuan kell 9 ja ma ei ole midagi söönud lõunast saadik v.a. mõned snäkid ja oleks nagu vaja õhtust süüa. Aga on ka karmimaid variante nagu 16-8 või 18-6.

Senimaani on läinud hästi selle nädala, mil ma seda teinud olen. Jätan hommikusöögi söömata ja söön esimese asjana lõunal. Kusjuures kui ma hommikust söön, siis on mul tunni aja pärast kõht uuesti tühi, aga kui ma ei söö, siis hakkab nälg tulema just mingi 12-1 paiku, mitte varem. Ja ülejäänud aja ei isuta niimoodi suhkru järgi nagu varem. Ma ei tarbinud kaks päeva ühtegi kommi!!!!!

Noh pühapäeval sõin pool pakki ananassikomme ära, aga see oli mu 10 tunni sees ja okei. Kuigi ma pärast tundsin end füüsiliselt halvasti, uni tuli peale ja halb hakkas. Kommid hommikusöögiks pole kõige parem valik. 😀

Mida ma siis saavutada tahan? Ma ausalt ei tea.. Irratsionaalne mina tahaks kaotada paar kilo, mida ma selle kommiõgimisega juurde olen võtnud, ratsionaalne mina aga tahaks toituda tervislikumalt ja saada üle oma suhkrunarkomaaniast. Eks vaatame, mis sellest saab.

Igatahes ma ei promo seda asja, ma lihtsalt testin enda peal ühte viisi ja tahan näha, kas annab tulemusi ja toimib või ei. Promon ma siiski tervislikku toitumist, kuulake oma keha. Do as I say, not as I do.

Advertisements

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Google photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

Connecting to %s